Παιδί και διαδίκτυο
3 Σεπτεμβρίου 2017
Γυμναστική
3 Σεπτεμβρίου 2017

ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΣΤΙΒΟΥ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΟΑΚΑ

ΠΩΣ ΤΟ ΤΡΕΞΙΜΟ ΕΓΙΝΕ ΤΟΣΟ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ;

Τα τελευταία χρόνια η γυμναστική και ειδικότερα το απλό τρέξιμο έχει γίνει η πιο δημοφιλής δραστηριότητα και αποκτά όλο και περισσότερους φανατικούς φίλους μέρα με την μέρα.

Πως έγινε αυτό; Πολλοί επιστήμονες όπως ψυχολόγοι, καθηγητές φυσικής αγωγής, ψυχίατροι κ.λ.π παρατήρησαν πως δεν είναι καθόλου τυχαία αυτή η στροφή προς τον αθλητισμό και ιδιαίτερα στο τρέξιμο.

Ο λόγος λοιπόν είναι πως τα προβλήματα που έχει αποκτήσει ο άνθρωπος από την στιγμή που η οικονομική κρίση τον «χτύπησε», του δημιούργησε την ανάγκη να αθληθεί και όσο γίνεται πιο οικονομικά. Τελικός του σκοπός; Να ξεχαστεί, να εκτονωθεί και να αποβάλλει το άγχος, το στρες και τα συμπτώματα κατάθλιψης. Σκεφτείτε το: Πόσες φορές ο καθένας από εμάς σε μια δύσκολη συναισθηματική φόρτιση ή σε έναν τσακωμό, έχουμε πει «πάω έξω να περπατήσω να πάρω καθαρό αέρα» και γυρνάμε έχοντας νιώσει καλύτερα; Κάπως έτσι λοιπόν, με αυτόν τον τρόπο, ξεκίνησε η «μόδα» του τρεξίματος γιατί ενώ παράλληλα μας κάνει να ξεφεύγουμε από τα δύσκολα και να ξεχνιόμαστε είναι και η πιο οικονομική δραστηριότητα. Γιατί; Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα απλό αθλητικό παπούτσι.

Το τρέξιμο ή το περπάτημα εδώ και χρόνια το συνιστούν όλοι οι γιατροί από όλες τις ειδικότητες ως μία δραστηριότητα που κάνει καλό στην υγεία μας. Τώρα όμως οι ψυχολόγοι και οι ψυχίατροι λόγω των άπειρων κρουσμάτων κατάθλιψης που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς τους, το συνιστούν ακόμη περισσότερο ώστε να εκτονωθούμε και να αποβάλλουμε το άγχος και τις αρνητικές σκέψεις.

Αποδεδειγμένα, η άσκηση αντοχής ή αεροβική άσκηση από μισή εώς και μία ώρα βαδίσματος ή τρεξίματος, μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης και βοηθά στην χαλάρωσή μας. Αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλός μας κατά τη διάρκεια της αεροβικής άσκησης απελευθερώνει ενδορφίνες: φυσικά παυσίπονα που αυξάνουν την ψυχική ευφορία και βελτιώνουν σημαντικά την διάθεση. Επίσης κατά την άσκηση στον εγκέφαλό μας συγκεντρώνεται σερετονίνη η οποία επιδρά και εκείνη θετικά στην καλή διάθεση.

Έτσι λοιπόν μιας και «λεφτά δεν υπάρχουν» ενώ από στρες, κατάθλιψη και άγχος μπόλικο, διώξτε τα μακριά με το τρέξιμο. Ευτυχώς πολλοί το έχουν καταλάβει και έχουν βάλει την άσκηση αυτή στο καθημερινό τους πρόγραμμα.

Σας συνιστώ και εγώ λοιπόν ως Καθηγητής Φυσικής Αγωγής και πρώην Πρωταθλητής Ελλάδος στο Άλμα εις ύψος, να πάρετε τους δρόμους και τα βουνά και να τρέχετε γιατί… κάνει καλό!

Are you sure?

By disagreeing you will no longer have access to our site and will be logged out.

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?