Άθληση και υπέρβαρα παιδιά: Ποια είναι η καλύτερη άσκηση;

Αθλητική Ψυχολογία-Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του νικητή
4 Σεπτεμβρίου 2017
Θωρακίστε με φυσικό τρόπο το ανοσοποιητικό του παιδιού σας
6 Νοεμβρίου 2017

 Αθλητικός Σύλλογος A.T.F.A για παιδιά – ΣΤΟ ΟΑΚΑ

Ο σύλλογός μας και οι προπονητές μας προσπαθούν να παροτρύνουν τους Γονείς ώστε τα παιδιά να ξεκινήσουν μία άσκηση.Ο στίβος για τα παιδιά είναι μια δημοφιλής άσκηση ειδικά στις ηλικίες 3-8 ετών ώπου θα μπορούσαν να αποφύγουν την παχυσαρκία.

Kαθώς η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη, ορθοπεδικά και καρδιακά νοσήματα, οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να ασκούνται. Με ποιες ασκήσεις έρχεται το επιθυμητό αποτέλεσμα;
Όλο και περισσότερα παιδιά είναι υπέρβαρα γιατί τους λείπει η κίνηση. Η λύση βρίσκεται στη συστηματική άθληση, με την οποία βελτιώνεται, εκτός από το σώμα και η συγκέντρωση στο σχολείο και τα μαθήματα.
Ενα μεγάλο ποσοστό παιδιών είναι υπέρβαρα και αυτό μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία τους, καθώς η παχυσαρκία που τις περισσότερες φορές συνδέεται με την έλλειψη σωματικής άσκησης, αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη, ορθοπεδικά και καρδιακά νοσήματα.
Σύμφωνα με παλαιότερη (2009) μελέτη του Εργαστηρίου Εργοφυσιολογίας της Γυμναστικής Ακαδημίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, περίπου το 65% των κρουσμάτων παιδικής παχυσαρκίας στη χώρα, οφείλεται στην έλλειψη σωματικής δραστηριότητας και μόνο το 18-20% των κρουσμάτων αυτών έχουν συνδεθεί με την κακή διατροφή.
Το σίγουρο είναι ότι η σωματική άσκηση δεν είναι μόνο αντίδοτο στην παχυσαρκία, αλλά έχει και ευεργετικές επιπτώσεις στη μαθησιακή τους πορεία.
Τα αγόρια και κορίτσια που ασκούνται, αποκτούν περισσότερη μυϊκή δύναμη και καλύτερο συντονισμό του σώματός τους. Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον κυρίως για τους γονείς, είναι ότι τα παιδιά που αθλούνται συστηματικά συγκεντρώνονται πιο εύκολα και καλύτερα στα μαθήματά τους, με αποτέλεσμα να βελτιώνονται και οι σχολικές επιδόσεις τους.
Όταν μιλάμε για άθληση, μη φέρνετε στο μυαλό σας σκηνές με γυμναστήρια. Το επιθυμητό αποτέλεσμα θα μπορούσε να επιτευχθεί και με μικρά διαστήματα σωματικής δραστηριότητας, όπως περπάτημα για το σχολείο ή ποδήλατο ή ακόμα και πάνω-κάτω στις σκάλες του σπιτιού, αν υπάρχουν.
Αν όλα αυτά προστεθούν, τότε μπορεί να χαθούν έως και 1.500 θερμίδες την εβδομάδα, που είναι η απαιτούμενη δοσολογία και που σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, πρέπει να προέρχεται από τη σωματική άσκηση.
Σε κάθε περίπτωση, το βάδισμα είναι η καλύτερη άσκηση για μικρούς και μεγάλους. Μάλιστα αν γίνεται παρέα με τους γονείς, τότε αποκτά και παιδαγωγικές προεκτάσεις, αφού οι ίδιοι οι γονείς δίνουν το καλό παράδειγμα στο παιδί.
Το σίγουρο είναι ότι μεγάλο ποσοστό της ευθύνης, τόσο για την παιδική παχυσαρκία όσο και για την έλλειψη άθλησης, έχουν και οι γονείς. Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει στη Γερμανία, τα παιδιά τις περισσότερες φορές βαδίζουν στα χνάρια των γονιών τους.
Υπάρχουν μελέτες που αποδεικνύουν ότι τα παιδιά υιοθετούν κατά 80% τους τρόπους κίνησης και τη συχνότητα άσκησης των γονιών τους. Είναι συνεπώς οι γονείς εκείνοι, οι οποίοι θα πρέπει να αθλούνται περισσότερο, δίνοντας ένα παραπάνω κίνητρο στα παιδιά τους.
Και όπως λένε οι ειδικοί με τον αθλητισμό, τα παιδιά, εκτός από όλα τα άλλα οφέλη, αποκτούν και περισσότερη αυτοπεποίθηση.

Πηγή iatronet.gr

Are you sure?

By disagreeing you will no longer have access to our site and will be logged out.

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?